[ Followers ]

Jiran Tetangga [ Pimpin Tangan Acik ]

Monday, July 19, 2010

! Telephonist !

Operator Pulak...

Masuk je keje pagi ni aku asyik telefon dan ditelefon oleh ramai orang...nak xnak layan jelah kerenah diorg tu..mane taknye, due date da lepas untuk submit Pelaporan bahagian masing2, mule la call bagi macam2 alasan..ade yang kate kawin la, baru balik cuti, pura2 xdapat emel la...nak tergelak aku dibuatnya, aku taw itu cume alasan mereka dan aku paham mereka jugak sibuk, janji korang hantar laporan yang aku minta tu cukuplah, xyah la bagi alasan panjang2, kan senang by 2...ni baru letak phone je da bunyi lagi...yang wat ignore plak ni satu hal lagi, secara automatiknye aku la dapat susah nanti, xpasal2 kene marah dengan bos plak..aku telepone xangkat, ke memang xnak angkat, bagi emel xrespone...nanti bos tanye ape aku nak jawab...?? tapi aku juga belajar macam mane adab telefon menelefon ni:
   
1)   Bagi la salam dulu, jangan pakai terjah jer ye, macam tercekik orang klu gah makan...hehe
2)   Perkenalkan lah diri dulu...mane taw sambil menyelam nampak sotong..maksud aku xkenal maka xcinta kan..
3)   Dengar dengan teliti...jangan time telefon duk ingat makan jer..huhu
4)   Cakap dengan nada yang sesuai...tapi jangan lah sampai xdengar atau sampai pecah gegendang telinga sudah lar..haha
5)   Selesai cakap, ape salahnye kite cakap terima kasih atau sama2..
      p/s: Barulah nampak budi  pekerti orang Malaysia..bagi dunia taw suara orang2 malaysia ni semua manis2...ahaks. Inilah citer di pagi Isnin..

      0 comments: