[ Followers ]

Jiran Tetangga [ Pimpin Tangan Acik ]

Friday, October 15, 2010

:: "Ekspedisi Penyelamatan" ::

Aduhai Kunci...


Assalamualaikum dan selamat pagi jumaat kawan2 blogger sekalian...

Semalam terjadilah kejadian yang tak diingini berlaku ke atas barang milik prince..barangnya adalah segugus kunci...nak dipendekkan cerita, dalam kesibukan prince bekerja semalam, tibe2 datang dugaan yang tak lah sebesar mane namun mendatangkan kesan yang significant kepada prince..

Kejadian ini berlaku pada waktu petang dimane baru sahaja selepas waktu rehat dalam pukul 2.30pm..disebabkan terlalu excited dengan keje time rehat pon masih menyiapkan keje sebab urgent..namun selepas settle keje tersebut, prince pun boleh senyum dengan lebar selepas serahkannya pada bos..namun sebaliknya dugaan yang tak diundang menyelubungi diri prince ini..  

Kejadian ini agak memalukan..tebal muke prince nak cerita tapi untuk dijadikan iktibar dan peringatan kepada rakan2 lain terpaksalah prince share cite ini..ketika prince dalam toilet, tanpa prince sedari kunci prince telah terjatuh ke lubang tandas sebaik sahaja hendak keluar dari toilet tersebut..dah la banyak pulak kunci penting kat situ, termasuklah kunci rumah,kunci kenderaan, kunci keselamatan (macam ade peti besi jer), dan macam2 kunci lagi ...hiba perasaan prince bile melihat kunci tersebut menggelonsor laju masuk ke lubang tandas.. 

Namun, prince ingin mengucapkan jutaan TERIMA KASIH kepada mereka yang terlibat secara langsung mahupon tidak kerana banyak membantu untuk mendapatkan semula kunci2 "kebahagiaan" prince itu..Antaranya Orang2 Maintanance, Makcik2 Cleaner, Kak Sariah yang sudi call bahagian maintanance, Kak Nab,Abg Mi, Wan, Kak Mai, staf2 PPS serta staf2 jabatan lain yang memberi semangat utk mendapatkan semula kunci itu.

"Ekspedisi" penyelamat ini dimulakan pada pukul 3pm-4pm. mengambil masa selama sejam untuk mendapatkan kunci itu.Selepas beberapa cara digunakan mengikut perancangan awal akhirnya kunci tersebut berjaya "diselamatkan"..yang prince respect kat org2 maintanance mereka siap basuh hingga bersih lagi kunci tersebut..walaupon mereka org asing tapi kerja yang dilakukan dan rase hormat mereka memang prince respect habis!

p/s: Berhati-hati jika anda membawa barangan2 penting ketika masuk ke toilet...naseb baiklah di ofis prince, kalau tempat lain jawabnya tiada harapan untuk dapatkan semula..

10 comments:

Aleen Aiden said...

hu3,sbb tu la alin xpnah letak barang yg penting kat poket seluar.klo jatuh memang naya.huhuh

apple hijau said...

Itulah yg dinamakan 'Sepakat membawa Berkat' walaupun tak dpt nak tolong ambik kan kunci tu doa dan perhatian dari kawan2 akan membuatkan kita rasa terharu dan dihargai,kan? Susah senang sama diharungi.
p/s: tu yg rs serba salah nak kuar dr PPS ni...uwaaaa....

shida mj said...

lucu bila mengenangkan peristiwa itu prince..akak jugak agak sibuk lately, itu yg tidak turut sama merasai kesuspenan operasi menyelamat itu..sib baik dapat balikkan..penyelamat itu dpt mengembalikan kebahagian prince..syukur.
p/s: kebahagiaan itu je ke? lain?..

nabilah_2908 said...

prince..kira bernasib baik juga la ada yg sudi bantu...

sy penh kena juga macam ni..

masa awal2 keje...rajin la dtg awal..entah macam mana...segugus kunci office jatuh dlm longkang besar...time tu...xde org lagi...

susah payah sy turun dlm longkak tu dgn payung kt sebelah tangan..try ambil kunci tu...alhamdulillah selamat...nasib baik longkak tu airnya bersih..kalau kotor...mau sy balik rumah tukar baju.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
OH MALAYSIA

Prince Halilintar said...

aleen: betul3x..

apple hijau: Ala apple hijau ni jgn la bawa diri..sape nak jaga prince nanti kat ofis..hehe

shida mj: ade kak shida.."kebahagiaan dalam perpisahan" lagu shahir..haha

nabilah: wah nabilah turun longkang la eh..slmt xde ape2..bahaya gak kat longkang..nanti kene kencing tikus..hehe

M a W a D D a H said...

banyak dan berat sgt kunci tu sampai jatuh dlm lubang jamban...

pasnie kena ati2 la kan...:)

p/s:lame xjenguk prince sini

izzatul . A . A said...

peti besi simpan surat cinta ke ? hehe ...

Prince Halilintar said...

adah: should be careful nxt time.. lame gak xtgk entri adah..free t prince jalan2 bace entri..

izzatul:bkn simpan srt cinta, tapi kunci utk simpan isi hati..hehe

Ana syaiza - chan said...

hahahaha...princ2 cmne larr kunci tuh leh jtuh dlm lubang tandas uh..ish3...klakar larr prince ni..hehe..len kali haty2 ye..jgn careless lg..(^_^)

Prince Halilintar said...

baik ceja..thanks ye..:)