[ Followers ]

Jiran Tetangga [ Pimpin Tangan Acik ]

Thursday, August 5, 2010

:: Seminggu Lagi Nak Pose ::

Salam Pagi Semua...

Sekejap je dah masuk 5 Ogos, next week dah start puasa la bagi umat Islam...Mungkin ade yang dah merancang nak amik cuti raya kan..yang dah berumah tangga plak mesti tengah saling pujuk memujuk nak balik kampung sape pulak giliran kali ni...

Kat tv pun aku tengok dah start iklan untuk rancangan masakan seperti kuih raya dan macam2 lagi lah rancangan masakan sempena bulan puasa...iklan kurma tu sudah semestinya la kan..lagi-lagi Yusuf Taiyobbbb...teringin plak nak makan..

Dan bagi kaum hawa plak sudah semestinya nak beli kain dan menempah baju..aku tengok gelagat rakan2 ofis aku pun aku dah taw... excited diorang memborong kain...sapelah yang jual kain kat ofis tu..hehe, dulu time aku kecik2 ingat lagi bile time nak masuk pose jer mak aku da start bising yang baju raya tak hantar jahit lagi... yang untungnya tukang jahit baju la kan..mesti masyuk banyak..mane taknye tak cukup tangan nak menjahit..korang sume da mule tempah ke?sibuk plak aku ni hal perempuan...haha

Satu lagi, si bapa pulak time pose dan nak raya nanti la paling sibuk wat overtime, mane taknye bini dan anak2 mesti bising suruh beli dan tukar barang-barang dalam rumah dengan yang baru...

Sekarang ni kat ofis aku pun dah ramai yang da bagi iklan masing-masing untuk order kuih raya,duk pok pek pasal kuih raya ni lah itulah..harga murah la..xbanyak stok..maknanya tu dah start ambik tempahan..teringat mase kecik2 dulu kan ..aku lepas sahur selalu tolong mak aku buat kuih...tapi tolong main tepung je..gentel bulat2 pastu main baling kat dinding..naik angin mak aku...hahaha 

Tadi time aku nak datang keje pon aku nampak banner dan poster pasal menu khas untuk juadah berbuka puasa dekat macam2 kedai makanan kat shah alam ni...Nanti aku dah janji nak belanja berbuka puasa dengan seseorang, tak sabar aku tunggu hari tu..sape die? mane ley bagitaw, rahsia kerajaan..hehe

Kepada semua pembace entri ni same-samelah kita cari keberkatan di bulan Ramadhan tak lama lagi dan setiap perkara yang kita lakukan biarlah ikhlas kerana Allah..

Wah meriah betul warna tulisan entri aku kali ni berwarna-warni...
Selamat Berpuasa Rakan-Rakan Blogger!

7 comments:

shida mj said...

k.shida pun dah beli majalah rasa ..rasa-rasanya nak masak lah..baru rasa-rasa, erm.. rasanya byk yg beli..hehehe

apple hijau said...

hahahha...k.shida ni lawak la plak.

Prince, cepatnya buat post pasal pose ni...tapi memang betul pun apa yg Prince tulis tu...hihihi...sapalah yg dok beli kain dari 'orang tu' erk?

p/s:nakal rupanya budak Yimz ni.sapalah yg bertuah berbuka puasa bersama2...huhu!

nabilah_2908 said...

owh...baju raya saya dah siap....(^_^)

hmm...kalau kat sini...tailor mmg dh tak nk ambil tempahan baju lagi dah..semua dah tutup...

Selamat berpuasa juga... ;)


jom ke APA KATA HATI pulak,
I MISSED THE BUS

NIA said...

selamat berpuasa juga.*sob*nak puasa dkt rumah!*tabah.mesti tabah*

Prince Halilintar said...

shida mj: bagus t masak sedap2 tuk family..

apple hijau: sekali sekala je nakal..hehe

nabilah: wah cepat awk wat bju raya..

sizuka: xdapat pose kat umah eh..hehe

izzatul . A . A said...

rahsia kerajaan eh ?

Prince Halilintar said...

plan sulit..heehee