[ Followers ]

Jiran Tetangga [ Pimpin Tangan Acik ]

Wednesday, November 17, 2010

:: Kesunyian ::

Menyambut Aidiladha Seorang Diri Di Rumah...



Allahuakbar..Allahuakbar...Allahuakbarwalillahilham... Alhamdullilah, ibadah korban di tempat prince berjalan dengan lancar..cuma prince di sini keseorangan tanpa keluarga tercinta yang berada di kampung dan kawan2 prince yang telah bercuti beraya di kampung masing2..

Selepas 4 ekor lembu yang dikorbankan di masjid tempat prince selesai di lapah..prince pun terus mengorak langkah ke rumah dengan bekalan sekilo daging korban yang diperoleh disana..Suasana sunyi sepi di sekeliling kawasan prince dan apabila takbir bergema di masjid2 dan televisyen sayu je hati prince keseorangan disini..namun ini juga mungkin satu pengorbanan untuk prince untuk merasai ape yang dirasai oleh anak2 yatim mahupun yang telah hilang tempat bergantung..mungkin perasaan mereka lebih sunyi dari prince kan...

Semoga mereka yang berada di Tanah Suci Mekah untuk menunaikan haji dapat melaksanakan ibadah dengan tekun dan mendapat Haji Mabrur. Prince berharap satu hari nanti prince juga dapat menjejakkan kaki disana untuk menunaikan Rukun Islam kelima ini.

Cuaca di tempat prince seakan-akan menandakan hujan akan menitiskan air2nya di kawasan ini..Jadi, mungkin prince tak dapat nak ziarah sedara mara yang tak pulang ke kampung pada petang ni..badan pun rase letih sangat..mungkin memerlukan rehat ketika cuti ini kerana esok kene masuk keje balik. 

Alamak, best lak cite Gosok kat tv3 sekarang ni..da lame tak tgk cite ni,tak jadi plak prince nak tido..maw layan cite tu jap la..hehe..Salam Aidiladha semua...=)

16 comments:

safirah ahsanuddin said...

sedih nye..:((

izzatul atiqah azhar said...

cian dia sunyi ..

meh c ni dtg uma mkn rendang ...

hehe ..

sizuka[Izzati] said...

hooooo.sizuka pun sorang2 je dekat sini.sobs.jauhhhhh.kite same geng.kehkeh~

M a W a D D a H said...

prince...

nak daging....hehe

asliner said...

xpe..
xder keluarga di sisi..
tp msih ader orang lain disekeliling prince..=)

td dpt dging lembu..
best2..^_^

Prince Halilintar said...

fira: sedih juga ke??hehe

izzatul: ok nk mkn rendang puas2 n siap bawa plastik lagi nk tapau..haha

sizuka:tapi izzati lagi sedih kan jauh sgt dr keluarga namun dekat dihati..hehe

adah: nk daging prince ke??haha

asliner: org disekeliling? ye amat penting mereka semua..hehe

ape lagi masak rendang la, pastu pos kat prince..ahhaa

syaiza - chan said...

huhuhu...sdenye smbut hari raye sensorg...ksian prince...huhu..
btw selamat hari raye aidiladha ye prince.... (^_^)

Prince Halilintar said...

ceja: slmt ade rakan2 blog hilang sunyi..hehe..slmt hr raya aidiladha jugak ceja..

nabilah_2908 said...

alahai...kesian dia...tp hari ni dah tk sunyi lagi kan..? ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AIDILADHA 1431H - PART 1

aliesha kirana said...

ala sedihnye raya sorang2..sabo ek!

Prince Halilintar said...

nabilah: arini xsunyi sebab ramai org kat ofis..tambah plak ade org bawa rendang dgg n ayam tuk prince..sedapnya..hee

Prince Halilintar said...

AK : nk wat cmne ka..tapi xpe la dpt jgk merasa raya sorg2..hehe

M a W a D D a H said...

daging prince wat ape...ekekeke...

sariah said...

Tak palah prince raya sorang2...bukan lama pun...hari ni dah keja dan ramai kawan...Haha apa lagi ini mlm itu daging kasi buat rendang tok lah...sodap....

shida mj said...

sian prince sorang2 tak pegi rumah bakal mak belah sana ke..
p/s:kak sari betul tu..daging tu sodap klu buat rendang daging tuk perak sampai warna hitam..apalagi yim kasi cobalah.

Prince Halilintar said...

kak sarn kak shida: malas nk msk rendang byk brg xde..goreng kunyit sudah..hehe