[ Followers ]

Jiran Tetangga [ Pimpin Tangan Acik ]

Monday, November 1, 2010

:: Pandangan Orang ::

1 NOVEMBER 2010...



Salam Sahabat semua dan Selamat Petang...Sekejap je dah masuk bulan november dan meninggalkan bulan-bulan sebelumnya..dalam bulan ni jugak kita ada sambut Deepavali dan Hari Raya Haji kan...

Oklah, prince nak cite pasal pandangan orang ni...Semalam, mase prince duk minum2 petang gan kawan2, ade la terkeluar cerita atau gosip2 panas..panas la sangat :-p
Prince ada seorang kawan ni yang selalu mengadu kat prince yang dia ni tak paham dengan perangai kawan rapatnya..kadang2 ape yang dia buat mesti ade rase tak selesa kepada kawannya..nak dijadikan cerita die pernah nak ngorat seorang minah ni..tut tut die dapat tahu kawannya juga ade hajat yang sama dengan die..dan dari situ kawannya semakin tidak menyukai die..walaupon pada luaran nampak die ok saje, tapi kesannya hanya dapat dirasai oleh pesaingnya saje..Yang prince herannya, minah tu tak layan pon dua2 mamat ni..so tak payah lah nak ade perasaan dengki ke,kecik hati ke, tarik muke dan macam2 lagi la..

Prince gan rakan2 pon ade la juga bagi nasihat kat mereka berdua ni..yelah sebagai kawan tak kan nak tengok diorg macam tu kan..bagi prince manusia yang lemah hanya mementingkan diri sendiri. Baginya orang lain belakang kira, lansung tidak diendahkan nasihat yang diberi dan menjawab ‘kubur masing-masing dan dosa masing-masing tanggung’. Cuma yang dia mahu dengar ialah suara nafsu dan keinginannya saja. Walaupun kadangkala orang menderita dan terluka disebabkan sikapnya. Rintihan yang di sekeklilingnya tidak diendahkannya. Baginya itu semua tidak penting.

Agak2nya kalau orang tu ade fikiran negatif kepada orang lain, ape tindakan wajar dari anda??

8 comments:

izzatul atiqah azhar said...

kalau dia x nak dengar nasihat kita , biarkan je . jnji kita dah bg nasihat . tak pun kita cari jalan lain .

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

kite try bg tau dy kesan drpd perbuatan dy tu..
kalau x g,kte bgtau lah org yg dy nk buat jhat tu..kalau smpai mmdaratkan lah.

Prince Halilintar said...

izzatul: jalan yang lurus ke??hahaha

Nauratul: thanks 4 d advice..hehe

nabilah_2908 said...

menunjukkan yg kwn prince itu sngt la tidak matang...

hmm....kita hanya boleh nasihat..terpulang pada dia tuk terima atau tidak...

kalau dia dh pilih tuk teruskn..xnk dgr nasihat...suka hati lah...apa yg boleh kita harapkan..

semoga dia cepat sedar dari kesilapannya... (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
ALLAH SENTIASA BERSAMA KAMU

aleen aiden said...

mesti makwe tu hot kan.2 sbb jadi rebutan.hu3

syaiza - chan said...

ish....cmtuh pulakk kn diorg uh...haha...klakar je larr sikap diorg uh...cm dak2 kecik..
ermmm..lau nasihat pown diorg x nk dgr nk wat cmne kn...sbr je larr tngk ape yg trjdi kat diorg uh nnty...hehe

Prince Halilintar said...

nabilah: betul la kate nabilah tu..terpulangla pada die sendiri..

aleen: hot??ntahlah..prince xberkenan pon..haha

ceja: tu la tunggu je la nanti camne..

shida mj said...

haha..prince pun ada gosip2..
kadang2 sebagai kawan kita memang harus ingat mengingati..tapi terpulang pada penerimaan seseorang..berhati2 klu terlebih cakap akan dikatakan pencucuk/dengki/batu api dan yg sewaktu dgnnya.