Barang Mahal ?Tak Puas Hati !!!
Assalamualaikum. warga blog...
Nampak tak gambar kat atas tu prince khusyuk duk belek2 surat khabar...Nak share dengan korang sebenarnya info yang baru prince bace kat paper tadi mengenai talian aduan khas bagi harga barang yang mahal...
Sekarang dah diwujudkan satu talian mengenai aduan kenaikan harga barang yang dianggap melampau kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan melalui talian 1-800-88-6800 mengikut Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2010 yang baru dikuatkuasakan hari ini.
Ape yang surat khabar tu tulis ia mengatakan Majlis Penasihat Harga akan segera ambil tindakan ke atas peniaga untuk tindakan lanjut dan jika ada kes, peniaga terbabit boleh didakwa di mahkamah. Penguatkuasaan undang-undang itu merangkumi semua syarikat dan individu yang menjual barang, menyediakan perkhidmatan dan restoran.
Bagus jugak ade talian ni kan..so, sesiapa yang rase tak puas hati terhadap barang atau perkhidmatan yang dikenakan bolehlah menghubungi nombor seperti di atas. Tapi, pastikan bukan untuk sabotaj orang pulak..tak baik tutup periuk nasi orang..cuma kalau kite rase harga yang dikenakan memang tak sepatutnya barulah kite ambik hak kite sebagai pengguna..
Prince dan ofismates prince pun ade gak aim satu cafe ni yang tak setimpal dengan harga dan kuantiti yang dikenakan..dah la harga berubah-ubah pulak tiada yang tetap...sekarang cafe tu pun dah tak ramai orang nak datang...sebelum ni pengurusan yang lame memang bagus perkhidmatan dan harga yang diberikan tapi bile tukar pengurusan baru amik alih semua dah berubah dan prince pun tak berkeinginan nak makan disitu lagi..
p/s: Aktiviti pengembaraan akan bermula...hehe
19 comments:
woo bagus ni..mmg jd hotline la nombor tu nnt..hehe~ save dlm hp cpt! ^_^
oh..bagus juga ni...
sama macam Yana..dah save dah nombor ni...best la nak serang nnti...huhu.. :)
jom ke APA KATA HATI pulak ;
JOM UJI MINDA
sengal woo pic tu...hehehe...
sbb mina termengintai prince...kihkihkih...
wahhh..bagus2...lepas ni mina nak report la...ada satu kedai tu jual mahal gile...
jom protes...hihihi...
bgos jgk ade talian tuk wat aduan......klau x,pniaga2 asyik keje nk cekik darah jer...hehehe
chewaaahhh prince tue...bergaya ngan surat kabar tu...ahakksss...
cafe tu memang tak best..ramai yg serik..moga2 ramai yg komplen dan cepat tukar lain..
whoahhhh.nnti kalau celcom bt hal lg nak call lah.kehkeh.
bgus..
sbg pngguna btindak la sewajarnya..
macam tau jer cafe yg dimaksudkan tuh.. he he
p/s: selamat mengembara Prince...weeeee...
jom2 pakat telefon..kt kawasan AK ni byk je peniaga cekik darah.. gerammmmm je rase..hhuhhuhuhu~
yana: ye ye save..lupe t miss call prince..kiki
nabilah: haha..ape yg nk diserang tu..?
mina: owh, intai prince eh! report polis kang..hahaha..jom2 protes!
N.Atiqah: betul tu, pasni klu die cekik darah lagi wat aduan..hehe
adah: ade gaya ke? ley jadi wartawan la camtu..hehe
smj: klu tukar len ley kite g try mkn kat cafe tu nanti kan..
sizuka: call je...huhu
TK: betul tu jd pengguna yg bijak..
cah: cafe mane lagi kan cah..hehe..okay, xsabar dah ni..hehe
ooo...ni rupanye tuan belog kite en prince..huhuhu...
tercari2 tau camne la rupenye..
bags gak da tau hotline nih..pape leh cepat2 report..
klu cafe hrge brubah2 blah je prince..
xyah mkn c2 lagi..
sm la mcm kafe kt cni..amik nsik cket gile tp kna cas sm ngn org nsik byk..cess!
dilla: hehe, xpernah tgk eh?ciannya..haha..nanti report je klu rase xpuas ati kat barang2 yg mahal..hehe
atik: betul, mmg dah 'mark' tmpt tu..xkan beli kat situ..
wah baguslah kalau mcm nih..barula terbela nasib pengguna..tq for the info prince..kalau tak i tak tau menau pun psl ni..
UDA MAKAN LAKSA TENGAH SAWAH
ADA MASA BOLEH SINGGAH
jum pakat buat aduan jum!!! hehehehehe.. smabil save number dalm phone.. heheh
erm..
kalau kat cafe harga makanan mahal pun boleh wat aduan ke?
hehe ^_^
memang patot g bwat report...mahal sangat brg2 skang ni...T______T
Post a Comment