[ Followers ]

Jiran Tetangga [ Pimpin Tangan Acik ]

Tuesday, March 8, 2011

! Prince Kawin??? !

Kenduri Di Kampungku...

 
Assalamualaikum dan salam mesra...

Malam Jumaat lepas prince pulang ke kampung halaman kerana buat kenduri di rumah. Semasa nak bertolak dari Shah Alam, dugaan pertama yang prince tempuh adalah tayar kete pancit. Sepatutnya prince bertolak pukul 11 malam tapi disebabkan tayar pancit lewat sedikit betolak. Selamat la tak pancit tengah highway ketika malam2 buta kalau tak lagi la seram dibuatnya. Prince sampai ke kampung pukul 3.30 pagi..Selepas itu, mak prince tersedar lalu membuka pintu. Ketika tu mata memang dah mengantuk. Elok prince nak lena terdengar pulak bunyi bising. Rupanya mak prince blender ape ntah pun xtaw..jawabnya sampai ke subuh prince tak boleh tido...

Paginya, Prince tengok ade 2 khemah terpacak di sebelah rumah. Hairan juga sebab prince ingat nak wat kecil2 je kenduri cukur jambul dan naik buai anak buah prince. Mak prince kate pakcik prince yang bagi khemah tu saje die sedekah, pakcik prince ni wat niaga khemah kawin..sape2 nak kawin boley order ye..hehe

Yang prince tak boley terima tu, bila ade je sepupu sepapat dan sedara mara datang sume kate tahniah kat prince. diorang ingat kenduri prince pulak..saje je diorang nak suruh prince kawin cepat kan..rileks la masih muda ape lagi..hehe

Jom tgk gambar ketika kenduri...


Ada coklat lagi..
Seronok wat kerja gotong-royong ni..
Di Dalam Rumah...

orang perempuan bace yassin dan marhaban

husyairi nyenyak tido dlm buai
abg die pas kenduri sibuk jgk nk naik buai ni..
Di Luar Rumah pula...



Budak kecik ni pon sibuk nak mengemas jgk..
Akhirnya, alhamdulillah selesai jugak buat kenduri kesyukuran untuk semua..ape lagi dah penat2 lepas kenduri tidor la jawabnya prince tambah pula hujan turun ketika itu..Pada si comey tu..pak ngah dah mula rindu kamu....mmuaah.

26 comments:

KUREKURE COMEL said...

bestnye kenduri kt kg....seronok kan..kan...hihihi...

dh lama tak rewang....
lapar nye tgk mkanan tu...

prince saje tau buat mina jeles..

sbb dah lama mina tak berkumpul mcm tu..huhuhu...

aliesha kirana said...

wah!!! meriahnyee princeee.. mmg mcm kenduri kahwen prince dh nampaknyee. hahaha! best2.. moga prince cpt2 la kawen pulak. erk..heehehe~

apple hijau said...

comey nyer...geram pulak.

Esok kalau Prince kawin memang kene jemput semua kawan2 alam maya ni...fuuuh kompem meriah. e eh terhover sudah.. :p

nabilah_2908 said...

hehe..kesian Prince...takdpt tido...:)

ok la kn ada kemah..selesa sikit org nk mkn...

zmn skrg...payah nk tgk org merewang...semuanya di serahkn pd caterer...:)

jom ke APA KATA HATI pulak,
TRILOGI CINTA

M a W a D D a H said...

prince kawen?? cam tak logik...entry sebelum2 ni pun macam xde tanda2 nak kawen je...wakakaka...

Prince Halilintar said...

mina: tunggu mina n mat wat kenduri ape2 la..jemput prince sekali taw..haha

AK: prince lambat lagi la..tp xtaw la klu ade rezeki awal..hahaha

cah: alamak, jemput semua ke? boley2..cah prince jemput dulu t..hehe

nabilah: mate prince sampai merah pagi tu xcukup tido nye pasal..hehe

adah: ala adah ni saje je la prince nk wat gempaq sikit..gempak tak? hahaha

♥e'in♥ said...

meriah tol.. dh mcm mjls kawen..

Prince Halilintar said...

tu la..tak sangka lak nak wat besar camtu..rezeki dtg tibe2 je..hehe

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

kduri skrg tk sama mcm kt kg..jrg da gtong ryongg cmni..pling2 suma nk kteringg...

mcm knduri kwin yaa prince...ada bwk dging lebih??heheh.. :P

Prince Halilintar said...

Aq: daging xde tapi ayam ade..tapi dah masuk perut housemates prince..hehe

aleen aiden said...

wuuu,nasib baik xpancit kat tengah jalan kan prince!Huhuh

Dilla Ady said...

paling menarik ade la petai tu..

jalan2 jenguk prince kt sini ye..

Prince Halilintar said...

aleen:aha..slmt xpancit tgh hgway..klu x sakit la badan jawabnya..hehe

dilla: petai tanam sendiri tu..tapi prince xmkn petai..haha

sila la kunjung selalu disini..hehe

sizuka[Izzati] said...

hoooo.dorg ingt kenduri kawen prince ke, dorg ingat kenduri cukur jambul anak prince :P

Nabilah Atiqah said...

laaa....ingtkn btol2 kahwin td...yg pstinyer,ble btol2 kahwin nnt,jgn lpe jmput plak...hehehe:D

Prince Halilintar said...

izzati: kenduri cukur jambul ank buah prince lah..hehe

nabilah A: tetipu eh..hehe, sori..insyaAllah semua warga blog ni prince jemput..(bila la nak kawin ni:p)

M a W a D D a H said...

tak gempak langsung...wekkk...:p

larriikkkk!!!

hitam . putih ♥ izzatul said...

makin gebu dak kecik itu ..

hahahaaa ..

prince ,

tahniah ye .. sbb kawin x jmput .. ha ha ha

shida mj said...

petai tu grad apa ye..besarnya saiz, tak pernah tengok lagi yg subur macam tu.

Prince Halilintar said...

adah: ha ha hampeh...

hitamputih: gebu mcm hitamputih.. haha..dah jemput la die yg xmo ikut..

smj: petai tu tanam sendiri..pokok blkg umah prince..hehe

hitam . putih ♥ izzatul said...

hitamputih mmg gebu pun .. hahahahaa .. skrg makin gebu !!!! makan x benti2 ... ske kalau org dok banje banje ni .. bile prince nak banje hitamputih lagikkkkkkk .. jom2 mc D .. heee

Prince Halilintar said...

banyak selera mkn dah skrg..haha..jom2 mcd!

dya adriza said...

wah.. bila la prince nk bertemu princess nya hehe.. mcm meriah je knduri tu. eh.. comel betol la budak tu.. serius comel.

Prince Halilintar said...

nk jumpe princess cinderella..haha,
comey mcm prince x??haha..perasan jer lebey prince ni..hehe

Prince Halilintar said...

nk jumpe princess cinderella..haha,
comey mcm prince x??haha..perasan jer lebey prince ni..hehe

cik sakdi said...

fuh petai banyaknyeee. haha memang kenduri habis tu,